Den hårda jakten på vuxenpoäng

Tanken bakom detta blogginlägg kom från en självsäker Lena som uppriktigt kände sig vuxen över kvällens bestyr. 
Men vid närmre eftertanke kanske det inte blir så många pluspoäng i vuxenpoängsbanken iallafall...

Jag listar här plus och minus så får vi se var jag hamnar, helt enkelt:

+ jag handlade mat efter en handskriven inköpslista idag (glömde ändå en vara, vilket jag antar är ett typiskt, virrigt vuxenbeteende)

+ jag har nu ingredienser i mitt kök jag aldrig tidigare haft eller trodde jag någonsin skulle ha. Bl.a. En sådan där plastcitron med citronsaft i, en ask med fiskbuljong samt en burk kryddpeppar (detta var dock ett misstag. Det var extrapris på kryddor som låg i en stor korg. Jag vågade inte rota alltför mycket utan tog de två första bästa jag hittade och fick för mig att detta var blandade pepparsorter. När jag kom hem såg jag att det stod "passar bra till sillinläggningar och pastej"..... Det är lite mer pensionärsvarning på den kryddburken!)

+ jag lagade sedan till maten - en fiskrätt!

+ jag rev ned i morötter i fiskgrytan!! Det är första gången jag självmant äter varma grönsaker. 


Ja. Det var nog det jag kan knopa ihop på plussidan. 

Över till minuspoängen:

- det faktum att jag så sällan äter fisk att jag känner ett behov av att blogga om det bör nog resultera i minuspoäng. 

- ...att jag skryter över att jag har grönsaker i mat, likaså. 

- vuxna människor vet vad kryddpeppar används till. 

- jag hade gurkslantar bredvid som enda "sallad" och var fullkomligt nöjd med det tills jag såg bilden jag tog. 

- min nylagade mat ser ut som en spya. Vuxna lagar inte mat som ser ut som spyor.




Skit också! 5-4 till minussidans favör innebär att jag nog inte är vuxen ännu, trots allt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0