Jag hade kunnat vara hemlös över en helg

Jag låste mig ute idag. Var helt ovetandes om detta hela dagen på jobbet, tills jag kom hem och inte hittade nyckeln någonstans - "den är i min andra jacka!!!".

Såg där mitt i min desperation "Gotlands bryggeri"-skylten skymta i min ögonvrå och så plötsligt var min desperation som bortblåst. 

Jag har nu insett att min högst prioriterade "must have" när jag letar efter en ny lägenhet är att det ska ligga en pub i porten bredvid. 

Jag sitter nu på Stallyktan med en god Ale och lite chilinötter och fullkomligt njuter. Nu kom precis Mumford and sons på också. MMMHMHH!

Jocke och musikvideo-gänget har ju som tur var varit i Örebroskogarna idag och är ju på väg hem till min räddning. 
Men så slog det mig vilken tur jag ändå hade!  Det var först för några dagar sedan de bestämde att de skulle spela in videon här i Örebrotrakten. Först var planerna att vara i Trysil. 

Hade så varit fallet hade det betytt att jag var utelåst betydligt längre än ca 1 timme. Då hade jag varit hemlös HELA HELGEN (eftersom Jocke har min enda extranyckel).

Men, turen var på min sida denna gång, och dessutom fick jag mig en god afterwork-öl. Så jag kan inget annat än att TACKA mig själv för att jag glömde nyckeln hemma imorse. 

Tack för ölen, Lena! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0