Två rejäla lågvattenmärken från idag

No. 1: jag läste igår ut Hypnotisören och är FRÄLST. Ville att Jocke skulle engageras och bjudas in att leva i den världen också, varför vi i afton kollade på filmatiseringen av boken. 
Dum idééé!!! Jag kokade inombords av varje liten detalj som inte var identisk med boken (eftersom jag läst den så väldigt nyligen så minns jag ju i stort sett varje liten detalj) vilket ju var i stort sett hela tiden... Och det värsta var att det var många helt onödiga ändringar gjorda. Sådant som är fullkomligt "doable" såsom det är beskrivet i boken, hade de ändrat. Som till exempel en patient till Erik vars namn i boken är Eva Blau. Hon blev i filmen istället man och kallades Evert Braun. VARFÖR?! Och Erik och Simone bor i en lägenhet i boken, men i ett litet torp i filmen. Make no sense!!

Men nu ska jag sluta elda upp mig och övergå till punkt nummer två på dåliga saker idag.

No. 2: Jag ringde en telefonsupport idag för ett ärende på jobbet. Stod som ett fån med luren i handen då de plötsligt svarade på engelska. Fick därmed med ens lekiskunskaper i språket.... Och jag tvingades dagen till ära självklart bokstavera och rabbla upp långa haranger med datorbenämningar bestående av siffror och bokstäver. Och så dålig mottagning på det... LOVELY! 

Det näst värsta lågvattenmärket var när jag fick total blackout och inte kom på ETT ENDA ord på G att förtydliga min bokstavering med. Jag tänkte, tänkte, tänkte och erkände för mannen i andra änden att jag inte kunde komma på ett enda ord på denna bokstav. Fick i panik skrika ut en livlina till mina kollegor: "säg ett ord på G!!!!" varpå de räddade mig med "geography". Tack för hjälpen!

Men min allra sämsta var iallafall när jag skulle komma på ett ord på Q och säger:
"Q like in queue" (uttalas ju exakt likadant Reds. anm.). 



Ho ho ja ja. 
Mycket ska man bara med om innan örona ramlar av! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0