Det där med att vara lite väl het på gröten...

Har haft strul med min phony sedan en tid tillbaka. Ni som är mig trogna här på bloggen vet ju att jag alltid har en överfull telefon som aldrig kan uppdateras till nya operativsystem pga detta. Nu har den dock tappat det helt och jag har under en veckas tid enbart mottagit en bråkdel av alla sms som skickats och samtal som ringts. Telefonen har även hängt sig och startat om sig själv flera gånger i minuten (oavsett om jag rör den eller ej).

Ni kanske kan förstå att jag blev frustrerad...?!

Därför beställde jag i onsdag i affekt en ny telefon, en iPhone 6 128 gig (jämfört med 16 som jag har idag). TÄNK vad mycket bilder jag ska kunna ha i den innan den kollapsar!!  Blir lite nipprig bara av tanken! Tänkte även att det var värt att slå till på en stor då den var på extrapris och då jag tänkte att när den nya iPhone 6s släpps om ett par dagar kommer kanske inte denna rabatt vara kvar. 

I fredags när jag fortfarande väntade på leveransen av min nya phony gick jag in på Halebops hemsida för att kolla orderstatus. Möttes där av en fasansfull upptäckt. 

Den nya iPhone 6s har släppts och 128 gigar'n kostar ynka 20 kr ner i månaden än det jag köpt min simpla iPhone 6 för... Det skiljer alltså totalt 480 kr... En fis i världsrymden, med andra ord...
Jag ångrade genast bittert mitt köp och skrev till supporten som meddelade mig att jag var tvungen att returnera 6:an, för att först efter att den kommit in beställa en ny 6s och hoppas att de finns kvar i lager... "Tack för att flera år av lojalitet lönar sig", svarade jag syrligt och stängde chatten. 

Började sedan fundera. Och fundera och hämtade under tiden ut iPhone 6an som under min funderingsperiod anlänt till postombudet. Bestämde mig sedan för att ändå behålla 6an vilken jag nu hade nedpackad i en kartong i min hand. Började därför starta upp telefonen med iver likt ett barn på julafton och möts av detta:


NEJ MEN NU FÅR DET VÄL VARA NOG?!

Det tycks vara något fel på denna phony och jag måste alltså lämna in den... Jag slänger upp datorn och skriver till kundsupportchatten igen och berättar läget:

(Läs nedifrån och upp)

Skämdes en smula över att jag inte själv tänkt på det självklara, men blev sedan glad att den fungerade och förträngde skammen. 

Började starta upp phonyn och kopplade in den i datorn för att föra över säkerhetskopian från min gamla telefon. 
Möttes föga förvånande av motstånd även här.

Min gamla phonys operativsystem var från antika Grekland eftersom den alltid varit så full att den aldrig kunnat uppdaterats. Detta resulterade i att min gamla säkerhetskopia inte var kompatibel med den nya phonyns operativsystem. SUCK!

Som det otroliga tekniska geni jag är löste jag det till slut ändå, och tänkte att vi nu kunde leva lyckliga tillsammans, jag och min nya iPhone 6.

Gick till Annica och Joel på kvällen och visade stolt upp min nya telefon och berättade min historia av krångel. 
Avslutade med att säga: "men nu har jag bestämt mig för att behålla denna. Det lär ju inte vara så stor skillnad på 6:an och 6s:en..."

Fick då snabbt kontringen från Joel som är kunnig inom det mesta:
"Fast jo.... Skillnaden mellan 6:an och 6s:en är väldigt stor. Det har aldrig varit en sådan stor skillnad mellan en original och en S innan. 6s:en har massvis med nya, smarta grejer".

Såååå, nu har jag flyttats tillbaka till ruta ett igen, utan att passera gå.






Frustratiooooon!



Kommentarer
Postat av: alma

alltså du förgyllde precis min morgon med ditt fantastiska berättarspråk. <3

2015-10-04 @ 09:52:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0