Planeringsstadiet: Ringdilemmat

Hej igen!

Det glädjer mig att se att det finns några, tappra läsare kvar, trots min långa frånvaro. 

Om ni är allergiska mot spetsar, lull-lull, korkskruvslockar, glimmande ringar, dekorationer och annars bröllopstypiskt kommer ni nog tyvärr få utslag och svullna upp av denna blogg framöver. Jag känner mig nämligen att det kommer bli mycket sådant här nu. 
Jag fullkomligt ÄLSKAR ju att planera saker men min käre fästman är inte riktigt på samma fanatiska plan som jag är, så det känns som att detta forum är en bra ventilering så stackars Jocke inte tvingas utstå allt mitt upprepande tjat. 

 

Mitt stundande grubbel kretsar kring ringar

Jag älskar min ring som Jocke på alldeles egen hand (hehe) valde ut till mig. Jag har redan föreställt mig preciiis hur vigselringen ska se ut och hur vackert de kommer glimma tillsammans. 

När vi var på bröllopsmässa i Loka Brunn i helgen ställdes dock allting på sin ända.
En guldsmed som var på plats uppmärksammande mig på att min ring behöver omarbetas för att passa ihop med någon annan ring. Den är nämligen inte "plan" på sidorna så den andra ringen kommer inte kunna ligga emot min ring på ett snyggt sätt utan det kommer bli en glapp emellan. 
(FYI! Min hand är inte svettig/dränkt i olja. Det är blixten som gör den glansig.... Jag lovar)


Jag har därför sedan detta dilemma uppdagades spenderat otaliga timmar på att googla ringar i all tänkbar design för att se om någon kan passa ihop med min ring. 
Det ser mörkt ut.


En sådan här variant var jag inne på ett tag när jag fortfarande var hoppfull, men chansen att vinkeln på "v:et" passar min ring är ju ganska så minimal... 




Så annars återstår tre alternativ som jag ser det. Låt mig punkta upp dem med medföljande för- och nackdelar: 

Alternativ 1: Att designa en egen vigselring som passar ihop med min förlovningsring. 
Fördelar: Jag kan få den precis som jag vill!
Nackdelar: Lär kosta skjortan...

Alternativ 2: Jag kan omarbeta min ring och höja upp den så den passar ihop med vilken annan ring som helst och så kan jag köpa den ring jag spanat på från början. 
Fördelar: Då kommer mitt finger för all framtid se ut som ett drömskt Pinterestflöde. 
Nackdelar: Lär kosta som flera stycken skjortor... 

Altenativ 3: Att köpa två nya ringar. 
Fördelar: Samma som ovan. 
Nackdelar: Affektionsvärdet som min nuvarande ring har kan inte ersättas och jag kommer känna mig som en svikare och en dålig människa så länge jag lever. 



Sååå. Vad ska jag göra?!
HJÄLP MÄ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0