Ska man vara fin...

Har i veckor suktat efter att tillverka min egen ansiktsmask/pormaskeliminerare som jag hittat recept på på Facebook. Jag har varit på jakt efter gelatinpulver och i helgen hittade jag det äntligen. 

I söndags skred jag så till verket och mixade ihop pulvret och mjölk, slängde in det i micron och kletade sedan in ansiktet med det. Tänker nu punkta upp händelseförloppet:

• först och främst: Ni kan nog tänka er hur illa denna blandning luktade... Om inte kan jag likna det med en riiiktigt gammal, klumpig mejeriprodukt. 
• i receptet stod det "låt verka i ca 15 minuter"... Så jag ställde mig och diskade en berg som skulle få Mount Everest att få komplex vilket tog en aning längre än en kvart. "Äsch, det kan inte skada att ha kvar den en liten stund längre", tänkte jag. 
• kände under tidens gång vid diskbänken att ansiktet stramade mer och mer men tänkte inte på mycket på det. 
• begav mig sedan till badrummet och möttes av en obehaglig syn. Hela mitt ansikte var ihopskrynklat och jag såg allmänt läskig/russinliknande ut. 
• började direkt nagga i kanterna för att få tag på en "remsa" som jag kunde dra i (det var alltså en så kallad "peel off-mask" jag skapat). Det var dock lättare sagt än gjort. Den satt som fastlimmad i fejset på mig och jag började få lite smått panik. 
• lyckades tillslut få tag på en bit som jag rev bort i en väldans fart. OCH SOM DET SMÄRTADE!! Jag var helt knallröd under men fortsatte ändå dra, eftersom jag ju inte direkt hade något annat val. 
• Jag märkte efter en stund att denna mask inte alls fungerade som utlovat. Den hade dock fungerar ypperligt som "vaxningsmedel", för det var vad som blev resultatet. Jag drog bort alla små lurvstrån i hela ansiktet. 

Resultatet blev en gravt rosad hy och två tårfyllda ögon. 



Jag ger denna hemmakur 0 av 5 stjärnor. 

Kids, don't try this at home!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0