Konstruerad värld del (typ) 1000

Ännu fler tecken som bekräftar det faktum att vi lever i en konstruerad värld har nu uppenbarat sig.
 
Igår när jag var hos Mikaela och lagade mat (Okej... hon lagade och jag kollade på) så talade vi om att riset smakade salt, och i samma sekund som vi pratar om detta vänder jag mig mot tvn och ser att en reklam om filmen "Salt" börjar(!!!!!!!!!).
 
Som om inte det vore nog så dök guldananasen (som var förekommande förra gången jag talade om detta ämn, reds. anm. SE HÄR) upp på Aftonbladet idag!


Nr 3 uppenbarade sig precis nu. 
Igår på introföreläsningen för min nya kurs talades det om så kallade Gasellföretag - ett begrepp som då var helt nytt för mig, och som vi nu ska skriva ett arbete om. 
Idag fick jag Dagens industri i brevlådan (bara det är skumt eftersom jag aldrig annars brukar få denna?) och på framsidan kan jag läsa följande:
 

En får tacka, ni konstruörer över mitt liv!! Där får vi förhoppningsvis inspiration och hjälp till arbetet. Tack tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0